![]() |
||||
Om mennesker, medier, kreativitet og teknik i AV-branchen |
||||
|
Gå tilbage |
Webshop-strategi | august 2019 |
Vi satser på abonnementssalg |
||
De udenlandske techgiganters indtog i Danmark kan betyde lukning for flere af de danske webshops. Men en dansk iværksætter mener, at han har knækket koden i kampen mod de store spillere. Den 27-årige iværksætter Michael Tobiassen Hansen ejer Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk. Og Barberklingen.dk er nu også gået ind i Sverige og Holland. På Kaffedrengen.dk kan man tegne abonnement på kaffekapsler til sin Nespressomaskine, og på Barberklingen.dk kan man købe barberskrabere – ligeledes på abonnement. Begge webshops er i konkurrence med de store brands' egne webshops, eksempelvis Gillette, samt Ebay – og i Holland også Amazon. Kaffedrengen.dk har eksisteret i cirka et år, og Barberklingen.dk startede i 2016. De samlede abonnementsindtægter beløber sig for Kaffedrengen i Danmark til 8 millioner kroner og for Barberklingen, inklusive Holland og Sverige, til omkring 12 millioner kroner. Den særlige forretningsmodel– Selvfølgelig er der nogen som køber kopivarer hjem og sælger dem billigt, fordi de kun prøver at spille med på prisen, siger Michael Tobiassen. – Men det er der mange som gør, og risikoen for at miste kunden igen er derfor stor. – Det handler i stedet om at skille sig ud og være nærværende, så kunden får en god oplevelse og kommer igen. Jeg gik selv ind i Holland med Barberklingen i juni 2019 og er allerede oppe på 2000 abonnenter. Forbrugerne vil have
|
![]() Iværksætter Michael Tobiassen Hansen (th) og hans team af medarbejdere satser på service og abonnementsaftaler for at holde på kunderne i hans to webshops, Barberklingen.dk og Kaffedrengen.dk.
![]() |